اجزای لیفتراک

چاپ

اجزای لیفتراک

 

بدنه لیفتراک: این قسمت اساس دستگاه است که از دکل، محور، چرخ، وزنه ی تعادل، حفاظ بالایی و منبع انرژی تشکیل شده است. این قسمت ممکن است دارای مخزن سوخت و مایع هیدرولیک که در هنگام مونتاژ دستگاه به آنها اضافه می شود.

وزنه ی تعادل: این بخش وزنه ای(حجم) است که در پشت قاب لیفتراک قرار گرفته است. هدف از قرار دادن این وسیله، به تعادل درآوردن لیفتراک در هنگام بالا بردن اجسام است. در لیفتراک های برقی باتری های سربی اسیدی به عنوان وزنه ی تعادل نیز انجام وظیفه می کنند.

اتاقک: قسمتی است که شامل یک صندلی برای اپراتور لیفتراک می باشد که شامل: پدالهای کنترل، فرمان، اهرم و داشبورد است که امکان خوانش را برای اپراتور فراهم می آورد.

حفاظ بالایی: یک سقف فلزی است که توسط میله هایی در هر زاویه حمایت می شود و برای محافظت از اپراتور در مقابل افتادن چیزی تعبیه شده است. در برخی لیفتراک ها حفاظ بالایی (گارد) در هنگام مونتاژ لیفتراک تعبیه می شود.

منبع انرژی: این قسمت ممکن است یک موتور احتراق داخلی باشد که توسط گاز LP ، CNG، سوخت گازوئیلی یا دیزلی کار می کند. انرژی موتورهای لیفتراک توسط باتری و یا سوخت سلولی حمایت می شوند. موتور الکتریکی در لیفتراک های نوع DC و AC استفاده می شود.

 

Untitled-3

 

سیلندرهایی برای خم کردن : سیلندر هیدرولیکی در بدنه و دکل لیفتراک نصب شده اند. سیلندرهایی برای خم کردن در قسمت دکل های جلویی و عقبی برای کمک به موتور در حین بالا بردن اجسام نصب شده است.

دکل: یک قطعه ی عمودی است که وظیفه ی بالا و پائین آوردن اجسام را انجام می دهند که از یک ریل به هم پیوسته تشکیل شده است که پایداری جانبی را فراهم می کند. این ریلهای به هم پیوسته ممکن است دارای رولر و یا بوشینگ باشند. دکل به صورت هیدرولیکی کار می کند و مستقیما توسط یک یا چند سیلندر هیدرولیک حرکت می کند. این قطعه ممکن است به بدنه ی اصلی و یا محور جلو نصب شده باشد. انواع مختلف کانتینرهای دکل به لیفتراک اجازه می دهد بدون افزایش وزن کمی بالا رود. این برای زمانی که بخواهیم پالت هایی را جابه جا کنیم مفید است.

گارد: این قسمت یک بخش ضمیمه شده برای شاخک ها می باشد و یا ضمیمه ی فایلهای دیگر می باشد. این بر روی لیفتراک نصب شده است و و ریلهای دکلها را به وسیله ی زنجیرها و یا اتصال مستقیم به سیلندرهای هیدرولیک حرکت می دهد. مانند دکلها گارد نیز ممکن است دارای رولر و یا بوشینگ برای حرکت به سمت دکل ریلهای به هم پیوسته باشد.

الحاقی: این قسمت دارای مکانیزمی است که به گارد وصل شده است و به طور موقت و یا دائم برای حفظ تعادل بار مناسب می باشد. برخی از این الحاقی ها شامل سایدشفت، فایل پیوست اسلیپ شیفت ، گیره های حمل مقوا، گیره های چند منظوره، روتاتورها و … می باشد. چرخ: برای فضاهای بسته مانند انبار از تایر سولید و برای فضاهای باز از تایر پنوماتیک استفاده می شود.

 

 

 
  • cataluge-icon
  • مشتریان پردیس صنعت
  • خدمات ویژه مشتریان

  • خرید کمپرسور
  • خرید بالابر و لیفتراک

شماره تماس: 

03133880391 و 09133189353

دریافت کاتالوگ جامع